Facebook

The chunk standard of Lorem Ipsum used since the 900s is reproduced below

Develop For Work

The chunk standard of Lorem Ipsum used since the 900s is reproduced below

Maketing For Blast

The chunk standard of Lorem Ipsum used since the 900s is reproduced below

Hoe werkt het?

U wilt een oud frame weer als nieuwe fiets op de weg zetten? Geen probleem. Neem contact met mij op en wij komen er samen zeker uit!

Uw idee uitwerken

Samen bedenken wij hou uw fiets eruit kan komen te zien.
Hierbij is uw eigen input heel belangrijk. Het wordt uw persoonlijk pronkstuk.

Onderdelen zoeken

Als uw idee duidelijk is, ga ik op zoek naar de juiste onderdelen.
Dit kunnen gebruikte of nieuwe onderdelen zijn. U kunt natuurlijk ook zelf onderdelen leveren.

Het bouwen van uw fiets

Als de onderdelen bij elkaar zijn, ga ik uw fiets samenstellen.
Wilt u de fiets laten poedercoaten? Ook dat is geen probleem.

Aflevering

En dan komt de dag van aflevering.
Helemaal blij met uw nieuwe fiets, grotendeels opgebouwd uit gerecyclede onderdelen.

Testimonial

Publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text

Nieuwsberichten

Nieuws over Endless Bikes Aalsmeer, maar ook over belangrijke fietsdingen.

Urban Cruiser 2020

Een nieuwe Urban Cruiser in de maak

Deze keer gebruik ik een Gazelle transportfiets frame uit 1951 met stalen dikwandige buizen.
Het frame heb ik laten stralen en daarna matzwart laten poedercoaten.
De voorvork van het originele frame heb ik niet gebruikt, ivm het plaatsen van een voorwiel met rollerbrake en naafdynamo.

De wielen zijn ook een gebruikte set en zijn van geborsteld aluminium.
De aandrijving vind plaats door een nexus 7 achternaaf. De trapas is vervangen door eenzelfde type, maar met gladde cups. Hier komt een originele Gazelle crank met kettingwiel op.
Ook het stuur is een gebruikt onderdeel, een lekker breed ATB stuur van geborsteld aluminium.

Nieuwe onderdelen

De nieuwe onderdelen die gebruikt worden:
– Banden (Schwalbe Delta Cruiser creme 1.40)
– Zadel en zadelpen
– Pedalen
– Lederen handvatten
– Remhendels
– Versnelling bediening
– Bekabeling
– Verlichting (voor op naafdynamo, achter op batterij)
– Spatborden
– Kettingscherm

Licht aan op de fiets

Nu het ’s morgens weer wat minder licht is en slechter weer in aantocht is, wordt het nog belangrijker om je licht aan te hebben op de fiets.

Niet alleen om te kunnen zien waar je rijdt, maar vooral om gezien te worden door de andere weggebruikers.
Laat daarom op tijd je verlichting checken en zo nodig repareren of vervangen.

Voor fietsverlichting gelden in Nederland een beperkt aantal regels.

  • Tussen zonsondergang en zonsopgang, en overdag wanneer het zicht ernstig belemmerd wordt, moet een fietser licht voeren. Wanneer overdag het zicht ernstig is belemmerd, is niet nader gespecificeerd.
  • Het voorlicht moet wit of geel zijn. Het achterlicht rood.
  • Het licht moet vast aan de fiets bevestigd zijn, of gedragen worden op borst (voorlicht) of rug (achterlicht).
  • Het licht mag niet knipperen.
  • Een driewieler met 2 wielen voor moet 2 symmetrisch bevestigde koplampen hebben.
  • De verlichting mag andere weggebruikers niet verblinden. Wanneer dat is, is niet nader gespecificeerd. De Duitse norm gaat uit van max. 2 lux op 10 meter. Heb je een koplamp die is bedoeld om zelf de weg te zien, dan moet je deze dus ook naar beneden richten, en mag je deze niet recht naar voren laten schijnen.
  • Extra verlichting is niet toegestaan. Dus grappige ledjes in wielen of meer dan 1 koplamp op een tweewieler is illegaal.
  • De koplamp moet voortdurend zichtbaar zijn voor tegemoetkomende weggebruikers.
  • Het achterlicht moet voortdurend zichtbaar zijn voor van achteren naderende weggebruikers.
  • De verlichting hoeft alleen gevoerd te worden tijdens het rijden. Bij stilstand hoeft deze dus niet te schijnen (hoewel dat natuurlijk wel handig is, en goede dynamo verlichting standlicht heeft).
  • Fiets je ‘s nachts met een aanhanger dan moet die ook een achterlicht hebben. Die moet (uiteraard) links gemonteerd worden.

In Nederland zijn er geen eisen gesteld aan de hoeveelheid licht. Dus ook een batterijlampje dat nauwelijks schijnt, voldoet aan de regels.

Geen licht volgens de regels: € 55 ,-
Fietsen zonder de verplichte reflectoren: € 35,-

Licht aan op de fiets

8 vragen over het appverbod op de fiets

Even een Whatsappje sturen of de route checken tijdens het fietsen: levensgevaarlijk. Daarom gaat vanaf 1 juli 2019 het appverbod op de fiets in. Je mag dan geen gebruik meer maken van je mobiele telefoon (én andere elektrische apparaten) op de fiets. Doe je het wel kan dat je duur komen te staan: de boete bedraagt 95 euro. We horen je denken: hoe moet dat nu met navigeren? En mag je nog muziek luisteren op de fiets? We vertellen het hieronder!

1. Gaat het alleen om je mobiele telefoon?
Nee, ook het gebruiken van andere elektronische apparaten – zoals navigatiesystemen, muziekspelers en tablets – is nu verboden.

2. Hoe houd ik dan mijn route in de gaten?
Dat wordt even afstappen. Het gebruik van een navigatieapp zoals Google Maps is namelijk niet meer toegestaan als je je mobiele telefoon in de hand houdt tijdens het fietsen. Wil je toch graag navigeren op de fiets? Schaf dan een smartphonehouder aan voor op je stuur of volg de gesproken aanwijzingen door oortjes te gebruiken.

3. Hoe kan ik nu nog muziek luisteren?
“I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.” Een muziekje kan je fietsrit extra leuk maken, maar je mag je smartphone niet meer bedienen tijdens het fietsen. Onze tip? Stel vooraf een playlist in, zodat je de hele fietsrit voorzien bent van fijne muziek. Zo hoef je je telefoon tussendoor niet te bedienen. Wil je toch meer controle over wat je luistert? Gebruik dan oortjes met bediening om het volume te regelen of een ander nummer te selecteren. Houd wel je aandacht bij het verkeer en zorg ervoor dat je de omgevingsgeluiden nog voldoende kunt horen.

4. Mag ik mijn telefoon gebruiken als ik stilsta?
Als je stilstaat is het toegestaan een elektronisch apparaat te bedienen. Bijvoorbeeld bij het stoplicht. Zorg er wel voor dat je dit doet op een veilige plek, waar je andere verkeersdeelnemers niet hindert.

5. Geldt het verbod alleen op de fiets?
Nee. Het appverbod geldt ook voor (snor- en brom)fietsers en bestuurders van trams, gehandicapten- en motorvoertuigen. Toch raden we aan je mobiele apparaat ook weg te stoppen tijdens het wandelen, skelteren, skateboarden, steppen en skeeleren. Veiliger voor jezelf én andere weggebruikers.

6. Hoe zit het met de boete?
Het doel van het appverbod is het aantal verkeersslachtoffers terug te dringen. De boete à €95 is dan ook niet mals. Minister Ferdinand Grapperhaus liet begin dit jaar weten dat hij wil dat het verbod flink gehandhaafd wordt.

7. Wat als ik gebeld word tijdens het fietsen?
Je mag de telefoon niet meer opnemen tijdens het fietsen. Maak het jezelf daarom gemakkelijk en fiets MONO! Zet je telefoon op ‘niet storen’ als je op de fiets stapt.

8. What’s in it for me?
Het appverbod is niet alleen goed voor de verkeersveiligheid, maar ook voor jouw geluk. “Een fietstochtje is hét moment om eens niet bereikbaar te zijn voor een ander,” zegt mindfulness coach Fleur Brunninkhuis. In ons artikel Mindful fietsen, dat doe je zo! vertelt ze hoe je je dagelijkse ritje als moment van ontspanning kunt inzetten.